Hemmaplugg och halvsambo

Nu när jag satt och skrev det sista på den avslutande uppgiften fick jag för mig att hejhopp jag kanske ska börja skriva ner mina tankar igen. Först tänkte jag att jag skulle skriva dagbok men känns drygt att skriva med penna och papper. Sen kom jag på att jag har ju faktiskt denna blogg?? Senast uppdaterad 2014-09-03 i Ohio, Columbus, USA. 
Andra terminen på förskollärarutbildningen är snart avklarad, läkarna utför massa experiment på högern i hopp om någon förbättring, har hittat en kille jag är tokig i, och minns ej hur det var att vara frisk. Kort och gott vad som händer i mitt liv. Jag sitter antagligen inne här och skriver för jag känner att jag måste sortera upp mina tankar. Inte för att saker och ting känns jobbigt utan mer ur någon form av hälsosynpunkt? Plus att jag tycker att det är ganska mysigt att sitta som jag gör nu, inlindad i filt, i ett hav av kuddar och sätta ord på lite tankar och känslor. Plus, är så. jävla. skönt. att inte behöva ta hänstn till felstavningar eller dåligt formulerade meningar!!! Känns som allt jag skriver idag är i rapportform. Därför är jag här!
 
Jag har sjukt mycket sm jag vill ska ske här och nu, eller gärna igår:
- Jag vill inreda lägenheten klart, dvs
  • Sy klart alla kuddfodral - har köpt det tyg jag ska ha på kuddarna nu, nu måste jag bara sy!
  • Rensa bort allt plotter jag egentligen inte vill ha kvar/behöver 
  • Få struktur, ordning och reda där allt skit har sin plats
  • Byta ut vissa möbler - älskar mina tekmöbler, ja, men vill verkligen ha stilrent, vitt, mattsvart och marmor!!
  • Fixa tavlor på väggarna
  • Byta väggklockan - den går nu sommartid 15.40 oh klockan är 15.00 så den är också 20 efter??
  • Måla alla mina blomkrukor som jag tänkt göra nu sen jag flyttade in - har iaf äntligen köpt färgen hehe
- Få nyttiga invanda beteenden, dvs
  • Börja träna mer regelbundet - tränade tre gånger på gummet denna vecka (asbra!!!!) men innan dess var jag sjuk så kunde inte trända på ca en månads tid, men frågan är varför det tog mig en månad till på det att komma igång med skiten sen igen?
  • Komma igång med löpningen igen - har tappat all min kondition nu :)))
  • Sova vettiga tider - och kanske sluta snooza???
  • Äta vettiga tider - nu sitter jag antingen och äter av ren reflex när jag pluggar eller inte alls, helt plötsligt har det gått sex timmar sen jag åt något
  • Äta vettiga saker - gör jag egentligen till 99% på vardagar, men från fredag em till söndagkväll... ajaj..
  • Sluta plugg-äta 
  • Sluta stress-äta
  • Eller jag sluta äta när jag helt enkelt inte behöver??
- Rensa, typ allt?
  • Garderoben - har så. mycket. kläder. (tycker synd om Anton som knappt får plats med en socke)
  • Smink - önskar att jag kunde köpa allt av ett märke, men ICKET. Borde dock he bort all skit jag ej använder och jobba igenom det jag faktiskt har för att sen köpa nytt....
  • Förrådet - hahahahaha om ni bara visste hur det såg ut där.. skulle kunna tro att jag bott här hela mitt liv och sparat på mig 
  • Toaskåpet - k.a.o.s. varför har jag 135904 olika småflaskor från hotell jag inte ens varit på???
  • Skor - tror jag använder 2 av alla 29520 par, they have to go.
  • Ännu mer plotter - hur kan man (jag) ha så mycket onödigt skit??
- Sälja allt jag rensat ut - kommer nog ej ske. Är för mycket. Men en del skaer kanske jag kan lyckas få iväg, typ de med lite värde i. Kanske får skänka bort saker som gamla t-shirts och dylikt hehe. Finns knappast nån som vill köpa det 
 
- Läsa en bok - som jag faktiskt vill läsa!! En bok som jag valt helt själv, utan något pedagogiskt syfte, bara någon form av skönhetslitteratur!!!
 
 
Listan är alltså lång. Mycket av det går att göra bara jag bestämmer mig för det, met här med lägenheten är däremot lite knepigt. Jag har alltså träffat en kille som heter Anton. Han är världens finaste. Vi har nu, officiellt, varit ett par i ca 3 månader och han har nu flyttat från Lycksele till Umeå, eller ja Holmsund. Så. jävla. skönt. Han har inte sovit en enda natt där dock hehe. Varför skulle han när han kan sova med mig liksom hehe! Så den långsiktiga planen är väl egentligen att vi ska flytta ihop på riktigt, men efter 3 månader?? Lite väl tidigt. Det är vi båda överrens om. Vi får försöka ta det lugnt, men sängen kommer snart! Börjar bli lite trångt i min 120s :)))) 
 
Var skönt att ventilera lite. Och skriva för att jag ville, inte för att jag måste. Nu ska jag såga förra kursen vi läste, Barns lärande och omsorg, aka Dödskursen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback